mandag 25. april 2011

Jentekjole i 2 lag

Mandag for 2uker siden startet jeg på sykurs hos Helle. Målet var å lære å sy jentekjole i 2 lag. Kjolen er til veslejenta mi Ella som snart fyller 6år. Valgte derfor å sy den i str. 7år - slik at hun kan ha den en stund. Ella har selv valgt ut alt av stoffer, bånd og blonder. Det var stas for vesla å få lov å bestemme alt selv. Storkoste meg på kurset sammen med Hege og Helle, og fikk lære utrolig mye. Dette ga mersmak og det blir nok flere kurs tenker jeg.


Idag fikk jeg sydd på blonden og kjolen ble ferdig. Tok bilde av den ute i hagen, men det var ikke like lett. Vinden var ikke alltid like medgjørlig. Ella har bestemt seg for å bruke den i konfirmasjonen til Elise som er nå på lørdag, slik at jeg var bare nødt til å gjøre den ferdig. Ønsker alle en superflott siste påskedag. Klem Arnhild

2 kommentarer:

  1. du er så flink. buksa som jeg sydde er jo full av skjeve sømmer ol. hihi. takk for at helle har reddet noe hihi. Gleder meg også til å se alt du har fått laget i påsken har en følelse av at du har vært supereffektiv og fått laget massevis av bakgrunner mm. Klem

    SvarSlett
  2. Spørs om eg har vært så effektive som du tror, men litt bakgrunna har eg lage - og en del tag'er. Ellers har eg fått brodert en del på askepott puta til Ella og sydd ferdig kjolen. Har fått laga 2 påskeegg, skal snart legge de ut. Klem

    SvarSlett